terbaek!

Showing posts with label jiwa. Show all posts
Showing posts with label jiwa. Show all posts

Sunday, May 22, 2011

hey you;

Tumblr_lk5e01riiq1qazstso1_500_large


feel me;

Wednesday, March 2, 2011

Turns out freedom ain't nothing but missing you;


kesibukan handle KOT berakhir, timbul pula cerita lain. pengkisahan dua jiwa. nampaknya Tuhan menguji kekuatan hati dua jiwa ini. we're the chosen one.

seminggu ni perasaan dan komitmen tak menentu. pengkisahan dua jiwa sedikit sebanyak mengganggu rentak rutin harian. sangat. sampai tak perasan 1 mac tu rupanya dah berlalu. terlalu banyak terpelosok di dalam hati, akhirnya awal Mac merosakkan segala sistem dalaman dan luaran.

penghujung Februari sangat menyesakkan dan menyeksa lahiriah dan batiniah. segala yang dipendam terurai bersama air mata. kesannya, 1 Mac sistem imunisasi tewas. rebah lah tubuh yang jiwanya tiada solusi seharian di bilik empat penjuru yang sepi sepanjang hari.

sakit tiada terkatakan, minda buntu mencari solusi yang akhirnya tiada pertemuan. yang jauh menyepi, hilang tanpa khabar. mungkin ada kata dusta, tapi hati masih percaya.

kawan A kata, just go with the flow. yes, GIVE IT A TRY.

tapi kawan B kata, sampai bila? once you reach the limit, don't look back.

hati kata?

You've been good, busier then ever
Small talk, work and the weather
-Back to December-



YES, MISSING YOU.

can't help much;

Wednesday, February 2, 2011

past is always past;

Tumblr_lfxk1w16yv1qbpwzeo1_500_large

Tumblr_lfuqb8bbq91qe0s73o1_400_large

Thing.16226073.l_large

they had lucifer;

Friday, October 8, 2010

mari baca entri hari ini;


penderitaan akibat asaimen semakin berkurangan, tadi baru je lepas hantar 2 asaimen. TDPP adn PTPS. so sekarang just concentrate on group work SDP and mikro teaching PJ selasa depan. insyaallah kalau tak ada apa apa halangan lah.


berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul, kan? tapi kali ini aku tambah ayat lagi supaya jadi panjang. BERAT MATA MEMANDANG, BERAT LAGI BAHU YANG MEMIKUL, SEKSA LAGI YANG TENGAH ULSER KAT MULUT. hmmm, aku ada ulser kat mulut. jarang jarang kene, kali ni pula dia datang.


so now, dah boleh nak relaks sikit la. just ready physically and mentally untuk BIG Kembara Sosial yang akan bermula Khamis ini sehingga Sabtu. ahad itu nanti akan aku manfaatkan untuk rehat. aah, belum habis lagi taw. lepas tu Selasa depan pula Perkhemahan Asas BSMM kat cawangan Likas. so kena ready juga la. tugas aku sebagai AJK Sukan Rekreasi tak habis lagi. jadual tugasan belum siap.


ok ok. jangan gelabah baca cerita cerita aku ni. sekarang ni kita fokus satu benda. JOM TENGOK MOVIE! tapi bila tengok cuaca kat luar jendela macam tak meyakinkan je. silap silap movie yang tengok aku. mula mula melangut depan laptop, lama-lama laptop yang melangut kat aku kot.


eh, macam hari hari dah update belog lah. :) tak sengaja kot. ah, lupa pula nak bagitahu idea aku ni. mulai hari ini, setiap Jumaat aku akan post entri yang aku bagi label 'WARISAN'. contohnya macam pantun, puisi, pepatah, and lain lain lagi. tapi hanya dalam Bahasa Melayu. sebab aku tahu bahawa bahasa kita indah. ;) ok tak idea aku? at least, bila korang baca, ada benda baru yang akan korang dapat setiap Jumaat, kan? so, tunggu entri pertama aku hari ni. janji taw.


orait, macam dah banyak conteng. nanti jumpa lagi, bai.


kerana jiwa kita pada bertaut pada bahasa yang sama;

Wednesday, September 8, 2010

khas untuk readers sekalian;

dearest readers. nah, terimalah roses berkuntum kuntum ini dari saya. thanx sebab selalu baca blog saya. sayang korang semua. *jumpa gambar ni kat sini so letak kat belog untuk you all semua. ;)

actually ada banyak benda yang saya nak cerita, tapi mood nak bercerita tak sampai lagi. petang or malam ni la kot. sementara tunggu pengumuman raya kan? hehe. sabar eh ;)

3393569767_d1d7e07c75_z_large

super classic. i like!

roses with love;

Friday, July 16, 2010

9.03PM

when my time comes,
forget the wrong that I've done.
help me leave behind some reasons to be missed.
and please don't resent me.
and when you're feeling empty,
keep me in your memory,
leave out all the rest.


alolo kuci kuci;


anda dibenarkan untuk menyebut tajuk entri ini dalam nada anda sendiri.

meh sini, tengok yang ni.

*

*

*

*

*

*

*


Tumblr_l38w0na7wv1qa6bx2o1_400_large

budak ni, budak ni!
alolo, cumelnyerr!~~
nak baby jugak! o.O'

Monday, July 5, 2010

perasaan ini mestikah dipaksa-paksakan?

conteng lagi, hehe. sebenarnya dah mengantuk tapi encik laptop saya ni masih nak manje-manje. tengah defrag. kena la tunggu jugak sampai siap. fuhhh. hmm, hari ni totally sangat boring. sumpah saya tak tipu.

dah malam-malam macam ni, tambah lagi bila tak ada kerja. so tak ada jugak yang nak difikirkan. tiba-tiba teringat lagi kat encik itu. hmmm, apa la kau ni nyah, asyik-asyik teringat kat dia. baru sekejap tadi saya delete mesej-mesej dia dan awek dia. saya dah tak nak simpan lagi, malas dah nak nampak and baca explanations dia yang kononnya tak berniat nak buat macam tu. apa-apa kau lah boi. kita dah pesongkan arah masing-masing. so pandai-pandai la bawak diri.

semester baru ni memang kehidupan baru. tak ada lagi wish-wish morning and nyte, tak ada lagi mesej yang bagitahu dah habis kuliah, nak pergi padang, dah kenyang, muah muah nak tidur. haha, dah habis dah episod tu.

bai bai la untuk semua tu. semoga dia bahagia dengan gadis pujaan dia. esok nak bangun macam hari-hari biasa tanpa dia. tanpa dia, ok. dia tak ada pun saya tetap boleh hidup lah, saya tak lemah. cuma mula-mula dulu je yang saya rasa lemah sangat. tapi sekarang saya dah kuat. ;)

saya dah delete dia dari hidup saya. tapi macam mana nak delete memori-memori tu eh? harap-harap esok pagi saya bangun then tak ingat apa-apa pun pasal dia. macam tak pernah kenal, lagi baik kot.

kalau u [encik] terbaca post ni or the other post, sila sedar tentang keadaan saya. saya tak lah lemah sangat. sebab saya dah akan jadi kuat and janji tak nangis lagi kan? terima kasih sebab dulu kita pernah sayang-sayang. hee ;)

eee, lambat gila la nak defrag!

Monday, June 28, 2010

the past;






maybe people don't leave because things are hard. they leave because it's no longer worth it.

if miracles happen;

IF YOU'RE READING THIS...
CONGRATULATIONS, YOU'RE ALIVE.
IF THAT'S NOT SOMETHING TO REMEMBER ABOUT,
THEN I DON'T KNOW WHAT IS.

i'm trying to not saying this, imy.

now, we are different;

.and I have a blast being yours. thanks for the memories.

Sunday, June 27, 2010

cinta tak semestinya memiliki;

long-distance relationship requires a loyalty and honesty. but two mans fail to prove it to me.

semalam saya tak boleh tidur lena. bangun 130am lepas dapat mesej dari encik tu. dia explain. sebab saya dah tahu dia ada awek lain. tapi saya tabah. syukur sebab Tuhan makbulkan doa saya supaya hati saya tabah hadapi semua ini.

golek sana sini sampai pukul 430am. then bangun pukul 6am sebab nak balik ip dah. balik ip nanti dah masuk semester baru. saya akan jalani life yang baru. setahun saya hidup ditemani dan disirami kasih sayang encik itu, tapi sekarang tak lagi. nak buat macam mana kalau dalam hati dia ada cinta lain.

p/s: yang tu ada depan mata, saya pula di balik awan. redha.

Saturday, June 26, 2010

tunggang-langgang;

saya serabut, macam ini.

4573372633_d58db9fb30_large

hati yang kau tinggalkan;

isnin ini aku dah melangkah ke semester 4. cuti yang dah berlalu memang banyak merubah kehidupan aku.


konflik. luka, sakit; cukuplah. aku dah penat.


aku balik ke ip dengan kehidupan baru, jiwa baru. sebab cuti ni sangat melukakan jiwa aku.


Tuhan telah kuatkan hati aku untuk hadapi ujian ini.Alhamdulillah.

jodoh pertemuan di tangan Tuhan, Wallahualam.

Wednesday, May 26, 2010

ini bukan rahsia;

lepas ai habis exam pkul 1100am tadi, ai keluar ke pekan dengan kawan-kawan. heh, macam lah ramai sangat nak guna perkataan 'kawan-kawan'. padahal bertiga je lah. then, yang 2 tu queue kat atm, so ai masuklah ke dalam sebuah pasaraya, (pasaraya lah sangat) untuk ambil feel ekon. lepastu, ai excited bila melihat ada seorang lelaki sempurna (perkataan ini ternyata lebih baik daripada ai kata beliau kurang hensem) tengah bershopping. kat tangan kanan ada raga yang berisi barang-barang dapur kalau saya tak silap lah. then kat tangan kanan ada sekeping kertas kecil and ai yakin yang tu ialah list barang yang nak dibeli. mesti mak dia yang suruh dia beli-beli kan? aip, mana ai tahu tu mak die yang suruh? sebab muka dia tak ade wajah-wajah seorang suami lagi. hahaha, kejamnya engkau wahai tomoko. habistu kau fikir muka ka tu ada wajah-wajah girlfriend seseorang ke? tu la pasal kot kau tak ada boyfriend. hikhikhik.

dengan tidak disengajakan, ai telah membayangkan suasana ai dengan husband ai membeli belah kat pasaraya. husband ai tolak troli, ai ambil barang-barang. so, berlakulah conversation seperti yang berikut. 'b, b nak yang ni? yang ni?'. 'sayang nak yang ni, b'. eh eh, kenapa tiba-tiba ada dialog berkasehsayang macam ni kat sini? sesungguhnya saya tidak mempermainkan perasaan anda pada ayat-ayat ini. dah jauh merapu ni. adegan gediks dia atas ialah angan-angan ai semata-mata.

tak lama lepas tu, ai pun meneruskan perjalanan ke kedai makan. kat sini, kitorang panggil medan selera. ada banyak kedai, so boleh lah nak pilih ikut sukahataimakkaupunyabapaktiri nak makan yang mana satu. serius ai tak kisah, janji BAYAR! hehe, dah la perjalanan ke sana ke mari ni time-time tengahari. tapi bagi insan biasa seperti kami yang masih belum mempunyai kenderaan bertayar empat, terpaksalah melangkah di bawah terik mentari. kalau nak beli tayar duit cukup je. ngehngehngehbolehblah.

okehokeh, nampaknya ai harus pergi sekarang. malam ni ada misi penting lagi. pagi esok ai nak duduk exam Anatomi dan Fisiologi taw. kadang kadan ai rasa macam stadi nak jadi doktor dan fisioterapi je. rupanya jadi CIKGU. hee, nanti ai conteng-conteng manja kat u lagi eh incikblog. wokey, bai.

Saturday, May 22, 2010

love don't care;

it's sweet when someone knows every single details about you,

not because you constantly remind them,

but because they pay attention.

Sunday, May 16, 2010

separuh hayat;


thanks to Vivyan and Suraya for this award.
here you are;

3 names in your message inbox
#1 encikcomeymatakecik
(dia sj yg ada, currently)

your main ringtone
Sleeq-Cun saja

what u did at 12 last night?
sms-ing, study PBDT.

who was the last person you went out with? where?
with Kak Zita, lunch kat Medan Selera.

the colour of t-shirt you're wearing now
navy green.

the last thing you did
kuarkan baju-bajan ai dari mesin.

3 of your everyday favorite items
#1- handphone
#2 - encikbobo
#3- mr lappy

the color of your bedroom
pink. gojes seyh!

how much money in your wallet now?
wallet? ada beberapa sen cuz duit yang lain tak masuk wallet lagi.
ada kat laci. nak kire gak ke?

how's life?
sangat best. tapi kadang-kadang tension pk exam.

your favorite song?
Siti Nurhaliza - Seindah Biasa

what will you do next weekend?
stadi, exam, stadi, exam.

when was the last time you see your mum?
past 2 weeks lah. oooo, i mish u mama!

where is she now?
kat rumah, i rasa spesifically kat dapur.

when was the last time you talk to your parents?
dekat-dekat tengahari tadi. lindu~

who is the last person that talked with you last night?
(ingatan kurang baik, ai hanya ingat fakta exam je. so kasi ai befikir sekejap)

the last surprise you got?
errr~


last thing you borrowed from your friend?
macam tiada lah.

who is your bf/gf/husband/wife?
i'm single, tapi mereservekan diri.

what do you feel right now?
gembira; ada seseorang beraksi menjadi mr.charming.

wanna share with who?
(iya, saya pun bingung dengan soalan ni sue)

who know your secret?
saya ada secret meh? *bingung

they keep your secret?
alhamdulillah; my answer is yes.

are you angry with someone?
nope.

what do you order at Mc'D?
Fillet-o-fish meal. ada fries, ai laik!

the last time you feel so sad?
macam semalam.

mahu tag?
saya tag semua orang yang ikut blog saya.
kalau rajin, jawab lah. ai pun nak taw. =)

Tuesday, May 4, 2010

malam ini akan gelap;

kerja sudah setel, mode exam bakal tiba. tapi.. TEACHING SCHOOL, jumaat ni! whatever lah. everything gonna be fine.

oke, oke. mari layan cerita saya. last weekend, saya sempat balik rumah. then pagi Sabtu ada Pesta Kaamatan di kompleks sukan. Luckily, saya sempat jadi freelancer. snap-snap gambar termasuklah the contestant for Unduk Ngadau. tanpa pas photographer, saya dengan yakinnya masuk ke bilik persediaan Unduk Ngadau. ekceli, i come to snap my kazen. alang-alang sudah masuk, snap lah. ni first experience taw pergi tengok Pertandingan Unduk Ngadau. before ni tak pernah langsung. lama rupanya UN ni. stay kat dewan sampai jam 3 ja. sebab malam tu saya nk snap untuk kenduri aqiqah my nephew lagi. so, layan lah gambar-gambar ni.




mai kazen!



UN last year. cantik kan?

ada a few lagi gambar-gambar ni di FB saya. cek out kat situ lah nanti. erm, rasa lapar pulak. okeh bai. nanti stori-stori lagi keh!~

Tuesday, April 13, 2010

forever;

Tumblr_l0sr7q0ghj1qaf82qo1_400_large

I don't have to dream because you are real.

Saturday, April 10, 2010

April 10;

i bangun lewat sket hari ni. sket je taw. hehe. tak kisah, bukan ada kuliah pun. kan kan kan? tell me who's wake up early at Saturday? hahaha. awal pagi bangun kejap, around 7am, cek FB. wall full dengan wish-wish birthday. and as i promise to you, dalam cek cek wish you, i tetap select wish-wish yang best n malatop bak kata Velvet. hehe~ so esok i akan publish wish-wish tu kat blog ni. [tak sabar-sabar]

alrite, i have my lunch with my girlfriends. Asfaryna and Vivyan. tadi kitorang wat perjalanan Segi Tiga Bermuda. From Kent to BSN, then to Century Bakery at parking bus. almost Bermuda Triangle la. if you duduk kat Tuaran, you know it. rite? asfaryna and vivyan bough me a cake, fresh cream kek. at first nak makan time lunch kat pekan, but then three of us dah rasa kenyang dengan nasi campur that we had. so we decided to bring the cake back to Kent and makan kat bilik vyan. so kitorang bertiga makan kek tu sampai habis. oops, jangan pulak kata kitorang ni pelahap. kek tu kecil je, cukup cukup untuk kami bertiga. makan kek sambil gossiping. banyak pulak impian i time tu. semua impian i sebut kat diorang. then diorang pun layan je. layaaaan bak kata Fara Fauzana kat MELODI.

kek ni cukup-cukup untuk 3 orang je. tapi rasanya kalau nak bantai sorang diri pun boleh. =P


dah penat makan, diorang berdua tumbang atas katil. i sorang je yang bertahan. belek-belek magazine sambil pakai hippie band. semangat! sebab i tak pernah pakai hippie band tu. *giggles* then bila diorang da bermimpi indah, i balik kat bilik. sweetie balqis datang bagi i 'birthday soup'. i knew she made it herself. thanx sweetie!


ini gelas rumet i. hehehe.

pastu i still tak ngantok juga. i dapat idea yang best, tepek-tepek make-up kat muka. i just do it with a little things of my make-up kit. almost semuanya SILKYGIRL punya barang-barang. barang biasa je. tapi i feel satisfied dengan hasilnya. omaigod, i bole make-up diri sendiri lah! hehe.


i memang suke do this thing kalau boring yang amat sangat. jangan salahkan saya, ngeeeeeee~

and now dah pukul 5 lebih, i rasa malas nak ke padang. plan nak snap-snap vivyan. tapi dia ada hal. so next time je la.

p/s:i will published all your wishes kat blog esok ea. promise!