terbaek!
Tuesday, September 27, 2011
Friday, January 7, 2011
The Green Connection
Friday, December 24, 2010
lagi belog terbaek!
Friday, December 17, 2010
ini belog belog terbaek!
Wednesday, November 17, 2010
teaser;
we're not dying for it;
Friday, November 12, 2010
hurry up, people!
Tuesday, November 9, 2010
salah siapa?
Wednesday, October 6, 2010
dare to move?
Monday, September 27, 2010
Sunday, September 26, 2010
hari hari saya;
Tuesday, August 31, 2010
hari ni hari apa eh?
Monday, August 23, 2010
selalu lala macamni;
diari ramadhan bersambung lagi :) diari ke laporan?
#ramadhan 9 (19 Ogos 2010)
Pergi kelas macam hari hari biasa. Kelas setengah hari je, lepas tu balik tidur. Aku kalau tak tidur petang, tak sah. J buruk perangai. Eh tak tak,memandangkan esok kitorang ada Tamu Matematik & Sains, so petang tu aku tak tidur. Bizi print badge@pas masuk and nametag utk AJK Pelaksana. Aku yang tawarkan diri untuk setelkan benda ni. Then dalam jam 3 lebih tu, aku pergi kelas lagi, nak siapkan pencarian nama scientific haiwan haiwan yang dah diawet. Serious aku bagitahu, nak carik nama nama scientific ni bukan kerja mudah. 2 jam aku kat kelas tu, 2 ekor haiwan je yang aku Berjaya temui nama species taw! Kena kelik sebiji sebiji pulak tu untuk tengok gambar then compare dengan haiwan sebenar. Tak ke susah? Lagi lagi bila lack of references. Nasib baik berjaya temui website yang boleh dibuat rujukan.
Then malam tu tak tarawih lagi, aku sebok pulak kat dewan. Adjust board board untuk hari esok. Sampai jam 12 jugak kat dewan. Dah setel yang tu, balik bilik sambung print nametag untuk AJK. Jam 2 pagi baru la setel and dapat la aku tidur nyenyak sampai lewat bangun pagi esok! Hahahah :P
#ramadhan 10 (20 Ogos 2010)
Dah penat sangat, sampai tak terjaga nak sahur. Pastu bangun lewat pulak tu. Bangun je aku terus kelam kabut bersiap. Huuuuu, nasib baik tak lewat sangat. Aku lewat 5 minit je masuk kuliah. Lagi lagi lecturer PJ tak masuk, so dapat la buat kerja apa yang patu before tamu start jam 10.
Tamu start jam 10am sampai pukul 4pm. Pengunjung sangat memberangsangkan. Nampak happening sangat sambutan dari warga Kent and budak budak sekolah yang kitorang jemput. Diorang balik dengan rasa happy selain dapat banyak ilmu baru. Thanks to all yang datang ke Tamu kitorang and thanks juga buat semua pihak secara langsung mahuoun tidak langsung dalam menjayakan Tamu Matematik & sains 2010. Dengar dengar KJ kata September ni ada lagi. WHAT?
#ramadhan 11 (21 Ogos 2010)
Kelas ganti pulak hari ni. Uhhh, nasib baik kelas tak banyak. Ada lecturer yang tak masuk kelas. So balik dari kelas apa lagi, terus tidur la. Penat semalam tak ganti lagi. Malamnya pergi tarawih, bantu uruskan moreh.
Balik tarawih, aku nagn rumet keluar pergi pekan minta masakkan kari. Kat surau tadi ada moreh mee kari. Mee nya ada, karinya dah habis. Hehe, dah balik ngn kari pekat tu, sampai bilik terus je makan.
#ramadhan 12 (22 Ogos 2010)
Hari ni bangun je terus basuh telekung. Then singgah kat bilik Vivyan, tengok dia tengah pegang paper asaimen. Wah, semnangat giler dia! So, aku pun tersemangat sekali tanpa diduga. Hahaha, tapi sampai bilik terus pulak tengok movies. Sanggup tak tidur petang semata mata tengok movies. Isk isk.
Malam tidur awal pulak. Rasa penat, sebab sejuk giler. So, badan pun tak ada la bersemangat sangat. Kat bilik je malam ni. Cek cek kerja sikit, then tidur. Ni yang aku tengah taip entri ni sebenarnya selepas sahur. La ni dah 5.40 pagi taw. Lepas ni nak iron baju pulak. Lepas tu nak tidur, boleh? Eeee, asyik asyik tidur.
Ok la, nak iron baju dah ni. *eceh, padahal tak sabar nak sambung tidur.
Hmm, selamat berpuasa!
short report with a long entry;
Entri ni dah lama ditaip and baru hari ni perasan yang tak dipost lagi. Hahaha J dah basi kot entri ni. :P
*nak juga buat laporan berpuasa ala ala diari ramadhan walaupun sedar yang diri ini hanyalah pelajar maktab dan bukannya artis melesia yang meletup letup*
hasyel hasyek URL not suppored buat aku mencik dan tak bersemangat nak post hari demi hari. awal awal puasa hari tu bukan main semangat lagi buat laporan ramadhan panjang lebar. haha. kali ini, just a short one.
#ramadhan 4th
hari ni birthday Habeeb Safri. text him to wish, ;) dulu aku birthday pun dia tak pernah lupa nak wish. dah namanya saturday, tidur agak lebih la. sedar sedar dah nak tengahari. hadoi, kurang pahala puasa. memang tak banyak buat kerja on this day. *ada nada menyesal di situ.
#ramadhan 5th
hari minggu, yeah! pergi bazaar dengan Kak Zita. then realizi yang 'kalau nak kurangkan berat badan, so tak boleh nak makan chocolate moist cake setiap hari'. so sejak hari ini dah tak beli lagi chocolate moist cake. time tarawih, member kata dia dah lost 4kg. huh, tak sampai seminggu lagi puasa dah lost banyak. ah, jealousnya aku!
#ramadhan 6th
buat buat saspen time timbang berat. keputusannya : 54kg tak kurang kurang. kena usaha lagi ni! pergi bazaar dengan classmates. gerak dalam team of 6. wah wah. ;)
#ramadhan 7th
hari ni selasa eh? wah wah, tak terasa sangat waktu waktu berlalu. sekejap je. dah sangat bertekad nak kurangkan pengambilan gula dan lemak untuk keputusan yang memberangsangkan. just beli bakso and ABC. oh, sikit kan? kat surau agak lama malam ni, sebab turn kelas aku yang uruskan moreh.
#ramadhan 8th
hari ni shedule padat gilerr. well, rabu kan. sampai 430pm. energy pun dah fully perlu recharge. dah habis pakai time kelas amali SDP kat Dewan Tun tadi. balik je terus terbaring kat katil. bangun, terus pergi bazaar cari makan. hari ni makan Nasi Ayam and ABC. ABC lagi. esok esok minum air putih je la. malam ni tak pergi tarawih pun, badan aku giler punya penat. lepas maghrib terus je tidur and then 10.00pm tadi baru bangun. lepas berbuka tadi makan ubat lagi, temperature macam ada naik sikit. rumet aku jadi tukang sukat panas. ;)
alrite, dah habis cerita. nak sambung buat kerja. banyak nih, mai tolong sat.
Friday, August 13, 2010
oh so random;






