terbaek!

Wednesday, December 16, 2009

balik kampung;


OK. mari mendengar cerita saya.

esok, aku and my family akan balik ke LABUAN. (yang x pernah sampai labuan, sila google 'labuan'.) This is my mum punya kampung.. ikut perkiraan, kitorang balik Labuan at least once a year. tapi klu jalan solo-solo (i mean, myself) tiap kali cuti aku balik taw. hahaha. hahaha.

OK. kenapa balik kampung itu best? yes, i will tell u. dengan detail, ok. passanger dalam Avanza tu ada 8 orang. (eh, boleh ke 8?) . the driver is my dad. then my mum akan jadi pembantu driver. passanger-passanger lain akan jadi mata-mata. for what? utk tgk kiri, kanan, dan belakang kalau nak memotong or reverse. haha. berguna kan passanger seperti kami. bukan setakat duduk, tidur, makan dan nyanyi sahaja dalam Avanza itu. =p

OK. mari ke babak seterusnya. tukang karut ini biasanya akan duduk di sebelah kiri. kerjanya ialah memerhati kereta yang lalu lalang dan melihat pemandangan. journey ke Terminal Feri Menumbok tu agak best. so banyak yang boleh diperhatikan. ngeh3.



passanger yang seterusnya. Cik Azielah, bershawl purple. sila rujuk gambar di atas.

beliau biasanya akan duduk di tengah antara aku dan cik Bibi. mungkin esok cik Azielah ini akan duduk melayan encik KJ yang berumur 2 tahun =p. hobi beliau ialah TIDUR sepanjang perjalanan. bangun, tidur, bangun dan tidur semula. hee.

passanger seterusnya; Cik Bibi (bertudung coklat, di dalam gambar).

beliau akan duduk di belakang my dad. menjadi mata-mata di sebelah kanan. oleh yang demikian, beliau akan mudah memerhatikan kereta yang lalu lalang by cermin sisi. ngeh3~ beliau ialah tukang karyt yang akag aktif sepanjang perjalanan. jika tiada suara beliau berkumandang, beliau sebenarnya telah berjuang di dalam mimpinya. =)

next is little KJ. sila tengok gambar di bawah.


budak kecil ini agak hebat kerana boleh menyelit di mana-mana sahaja. mengikut kesukaan hatinya sendiri. segala kemahuan haruslah dipenuhi untuk mengelakkan tangisan. budak kecil ini kadang kala best, kadang kala agak menyakitkan hati. tetapi, best lebih banyak berbanding menyakitkan hati. dengan adanya budak kecil ini, aku sempat lah belajar sikit-sikit cara nak mengasuh budak kecil. tak lama lagi, nak masuk 2 tahun dah umur KJ ni.

OK. Kita beralih ke rakyat yang seterusnya. Encik Firdaus. next year is Form 3.


heh. Kapten Hebat. Gambar telah diedit oleh tukang karut ini. yang ini pula akan duduk di bahagian belakang with Ehsan. ini pun kerjanya tidur dan makan di dalam kereta. mungkin juga akan duduk bertiga dengan DeeDee. ketiga-tiga passanger yang duduk di bahagian belakang ini melakukan aktiviti yang sama sepanjang perjalanan.

ini ialah Ehsan. gambar 2008. hee~ beliau jarang mendapat perhatian lensa kamera saya.


dan ini DeeDee. (insyaallah dia akan join esok)


semoga perjalanan esok berjalan lancar. dan selamat tiba ke kampung halaman. doakan! Labuan, kami dataaaaaaaang! =p

2 comments:

Sal said...

bayangan resort tu d mana?

Tomoko said...

d keningau. kat kg. bayangan.