terbaek!

Saturday, March 26, 2011

zero to hero;

entri ini saya tulis setengah jam selepas menyokong kempen Earth Hour.

tahun ni dah kali kedua saya join, saya rasa bangga sebab terlibat sebagai salah seorang yang menyedari bahawa Bumi kita ini perlu diselamatkan. anda tahu kan apa sebenarnya mesej Earth Hour?

nah, sila klik link INI untuk menambahkan ilmu di dada. eh, ilmu simpan kat dada ke?

dah jarang sangat saya tak menulis kat sini kan? kadang-kadang mood tak sampai untuk ceritakan semua hal. tapi sebenarnya everyday ada cerita-cerita yang mengisi hari-hari saya. tapi entah, kadang kadang saya rasa tak perlu untuk dikongsikan. kadang kadang malas nak menaip. hmm =.=

sekarang saya tengah memasuki fasa yang saya tak berapa suka. mungkin bad stories dulu dulu menyumbang kepada kenapa saya tak suka fasa ini. saya in a progress dalam mengenal hati budi seseorang. saya seriously tak suka part ini, yes i hate this part right now. setelah difikirkan, banyak benda yang berlaku sekarang ni almost saya tak suka. tapi saya tak nak saya ulangi kesilapan yang lalu. saya lepaskan peluang yang terhidang betul betul depan biji mata saya. saya tak nak lagi. tapi masalahnya saya tak yakin, saya tak berani; saya tak berani nak tanggung risiko lagi. tapi..

emm ok. jom buka cerita baru. eh, dah panjang entri ni kan? mungkin malam ni ada idea nak cerita kat sini. tak tahu lah ada yang baca or tak ada yang baca. tapi at least, posting here mengurangkan beban yang saya rasa. kadangkala saya terasa yang sharing cerita with people dah tak effect sangat kat saya. sebab sometimes bila kita serious nak share dengan someone, dia boleh pulak tak serious kat kita. ye tak ye je nak cerita. atau saya yang salah pilih orang?

bermula 21 March - 15 April, saya menjalani Praktikum 1 kat SK Tambalang. again, SK Tambalang. actually sekolah ni saya dah pergi last semester dengan Tati untuk SBE. but now, with Vivyan a.k.a Teacher V. alhamdulillah, seminggu dah berlalu. ada 3 minggu lagi untuk menimba pengalaman kat sekolah jadi cikgu. a, jadi cikgu. bukan sekadar mengajar. to be a teacher is actually a very big thing. you are not just enter the class and deliver the knowledge. it is actually a lot of things. maneging the student behaviour, managing a class, the lesson, the moral value. apa korang fikir kerja cikgu ni just mengajar je? eh, apesal macam emo ni?

dah seminggu kat sekolah, dah terasa sikit sikit la macamana life jadi cikgu. insyaallah everything will be fine sampai la ke hari terakhir Praktikum 1 ni. minggu depan lecturer dah nak datang untuk observe. doakan saya kawan kawan.

till then, take care everyone.

No comments: