terbaek!

Saturday, August 8, 2009

rasa~

suatu rasa yang rasanya baik aku ungkapkan seperti ini : mati~rasa.
kita sudah jauh berbeza. sangat. terlalu. amat.
haluan kita sudah tidak sama. kau atau aku. hidup kita terasing.
aku pernah kata 'rasa itu lah yang buat kita mati-rasa'
betul. aku telah mulai merasakan kematian rasa itu, sehingga saat ini.
pernah aku terdetik untuk menyesal, tapi apalah erti hidup untuk dikorbankan semata-mata untuk kau? yang tidak pernah terdetik kenapa terus seperti ini.
kau layak untuk mengerti, tapi kenapa kau tidak pernah mengerti?
kita bukan lagi sekadar 'main tarik tali' macam lagu elyana. tapi perahu kita sudah terlajak jauh. sangat jauh. sudah terlalu perit rasa yang aku tanggung untuk semua ini.
entah, aku kah yang bersalah kerana terlalu mudah untuk memaafkan. dan biarkan bayangku sendiri terseksa atas kelemahan aku? beri aku jawapan, jangan sampai bayang aku bergerak ke kiri sedangkan aku masih terpacak berdiri!

No comments: