terbaek!

Friday, June 24, 2011

The Little Book of Detox;


nah, ambil part ni sebagai motivasi.

"Rasanya menyesal sangat dulu buat main-main. So to all you kids yang masih tengah belajar, jangan pikir just nak pass, just nak dapat segulung ijazah, itu salah. A very wrong mindset, aim to score. Bila masuk kelas tu, dengarlah lecture betul-betul, serap segala ilmu yang diberi. Masuk dengan niat 'aku nak belajar sesuatu'. Even though korang rasa 'eleh, ni aku pon tau / alah balik leh carik kat internet' bla bla bla. Salah tu, that's what happened to me dengan subjek Mass Media tu, taking things for granted.

Walaupun rasa susah, rasa tak boleh, rasa nak give up, try your best. Tell your lecturer your problems. Insya'Allah they will help you out. And kalau boleh cariklah kawan yang sama-sama rajin, motivate each other. Both my buddies, Nasya and Marina pon, score jugak. Rasa happy gila, sebab kitorang satu geng, study sama-sama, buat assignment sama-sama, presentation sama-sama. Kami buat discussion, dan tolong each other mana yang mampu. Dan jangan kedekut ilmu."

from SUEANNAJOE blog.

hahaha apasal buka buka ayat terus terus copy paragraph orang? ah, ini bukan niat nak copy cari glamer tapi all above are true. kan? tak percaya? boleh ambil mangkuk, isi air sampai separuh and buat buat tengok dalam mangkuk macam P.Ramlee.

dah lama sangat tak post apa apa entri kat sini. tapi walau apa pun yang terjadi, aku tetap blogwalking everyday. serious, everyday. update dari list bloggers yang aku follow semua aku baca, so far aku dah follow hampir 197 blogs.

so now, aku ada satu misi baru. aku dah susah hati and kesian dengan blog yang terabai ni. aku dah dapat satu penyelesaian macamana untuk pastikan blog ni akan di'update' at least 3 entri dalam 7 hari (seminggu). nak taw apa dia? jommmmmm terjah.

pernah baca/nampak buku ni? THE LITTLE BOOK OF DETOX. detox bukan sebarang detox. ni bukan sesi detox macam tampal kat tapak kaki malam malam and bangun pagi tengok dah ada toksik keluar dari badan. hoho. meh nak cerita.





buku ni from Reader's Digest. Published on 1999, reprinted on 2005 by Judy Piatkus Books Ltd, London. even buku ni kecil tapi sangat banyak tips yang boleh membantu.

"Carry it with you always and when you feel 'toxed' - stressed, tired, lethargic, in need of cheering up, sluggish, in need of a boost, or fuzzy headed. - Simply open the book, pick a page, and do it!"

so, aku akan share dengan readers semua a page a day. kot kot boleh merubah hari anda kan? kalau nak cari entri ni, aku akan label under DETOX. finally, i hope effort aku ni boleh sedikit sebanyak membantu korang semua.

"give it a try - you have nothing to lose and everything to gain. you deserve it!"

Need i say more? tak sabar nak share :)

No comments: