terbaek!

Friday, April 9, 2010

doa;

selamat tengahari. (post agak skema pada tengahari yang agak panas ini)

malam tadi, ketika saya sedang berjuang mempertahankan fizikal dan mental saya dari serangan migrain, saya sempat melayan chat seorang rakan di facebook. saya kenal dia pun dari facebook juga. dia merupakan kawan kepada kawan saya. =) dia tanya kat saya. 'apa yang kita doa tu Tuhan akan makbulkan tak?'. pastu saya jawablah, tak lah semua yang kita doa tu Tuhan akan makbulkan. cuma doa tu adalah tanda usaha kita gak. Tuhan tak bagi apa yang kita nak, sebab Tuhan akan bagi kita apa yang kita perlu.' pastu dia kata pula, 'kalau macam tu baik tak payah doa'. saya bangkang lah apa yang dia kata. sebabnya 'doa tu penghubung manusia dan Tuhannya'. kan? saya salah cakap ke? kalau salah, tolong perbetulkan ye.

agaknya, dia mungkin selalu doa untuk minta sesuatu, tapi Tuhan tak makbulkan lagi. eh ye ke? agaknya lah. tapi sebelum doa tu kita kena la usaha dulu. pastu doa, then last sekali tawakal. Tuhan kan Maha Adil. kami chat tak ada lah banyak sangat malam tadi. cuma dia tanya pasal ni and maklumkan yang dia nak pergi interview. wish him all the best!

tu je yang saya nak kongsikan. rasa macam rajin pulak nak bercerita. chow!

No comments: