terbaek!

Tuesday, September 28, 2010

tolong jangan maki sebelum tengok. tengok dulu baru maki.

gampang tak tajuk entri?

haa, sila ingat pesanan penaja. TENGOK DULU BARU MAKI. nak tahu kenapa aku dengan yakin kata macam ni? moh aku cerita.

petaang tadi kelas sampai 1.15pm je. tapi balik hostel awal dari waktu yang dinyatakan di atas. mula mula ada kelas PJ, tapi lecturer tengah menjadi bizi kerana jadi judge untuk amali Pergerakan Asas junior aku. so, balik lah. nak tunggu apa lagi. ^^

sampai bilik terus je mengadap laptop. memandangkan tak boleh solat, macam ni la rutin untuk beberapa minggu. what? minggu? big no no. beberapa hari jek.

dah meniarap meniarap manja atas katil mengadap laptop, terfikir pula nak tengok muvee, so dengan berbesar hati klik ka muvee senario beach boys tu. eh, beach boys ke? lantak lah, aku bab bab muvee ni agak lemah sikit. sedut je awal, tapi tengoknye entah bile. maju tak aku?

berbalik kepada tajuk entri, kisah ni terjadi sebelum aku pergi mandi. sebelum tidur tengahari tadi tu, bateri laptop dah kong. oleh kerana penat sangat, (*penat? kau kerja apa sebenarnya nih?) tak menyempat lah nak charge. terus je tidur tanpa menyedari bila rumet aku sampai bilik. hahaha, gampang tak? lepas tu aku pasang la bateri tu kat plak. ok, kat transformer charger dah menyala. means plak ok la, mengalirkan arus elektrik. tapi tunggu punya tunggu, tak ada pula menyala lampu kat laptop yang menunjukkan tengah charge. so, aku konon konon beraksi hebat la adjust adjust sikit wayar cherger tu. kot kot la perlu nak adjust adjust.

dah nak 5 minit lebih aku adjust adjust, tak ada pun charging. naik sentap la aku bila jadi macamni. hati dah start nak maki maki kat encik laptop. belek punya belek rupanya hujunh charget tu tak cucuk lagi kat laptop! masyarakat!~ kalau cucuk kat lubang idong pun tak kan menyala punya! isk~ makanya, JANGAN NAK MAKI SEBELUM TENGOK.

cerita tamat.

mai nem is khan;

No comments: