terbaek!

Tuesday, November 3, 2009

lawak ka?

heh, tiba-tiba teringat pada kesah ini.

tarikh:tidak dapat diingat kembali.
tempat:Bazzar ramadhan Asia City
Masa:dekat-dekat pukul 6.
tujuan:saya rasa kau pun tahu kenapa.

di satu lorong yang agak sesak dengan manusia. saya, rumet, dan bf nya singgah di satu gerai menjual kek. dengan wajah yakin comel, saya bertanya kepada jejaka itu.

saya:buat sendiri ka kek ni?

dia:iya kak.(ok, dia panggil aku kakak. punya cumil wajahku ini)

saya:dari mana?

(dia diam sekejap. mungkin sedang menyusun. tapi sy rela menunggu sebab wajahnya agak baik di sisi undang-undang negara. dan dengan yakinnya dia bersuara..)

dia:dari tadi.

(agak terkejut dengan jawapan, tapi mengekalkan kecumilan di wajah agar tidak kelihatan panas dengan jawapannya)

saya: tadi? lamanya sudah tu. ndak jadi beli la.

(terus berlalu dengan perasaan geram di hati)

adakah dia telah membuat lawak pada saat perut saya lapar mengintai juadah untuk berbuka? muka dia agak ok, tapi jawapannya adalah unexpected. gagagaga~ geram.

No comments: