terbaek!

Tuesday, November 9, 2010

salah siapa?

kau pernah tak rasa yang kau tak punya siapa siapa di sekeliling kau?

ya, famili memang sentiasa ada. tapi bila kau jauh dari famili, kau harap kawan kawan la yang akan ada di sekeliling kau. kan? but then bila kawan kawan yang kau harapkan kau tu buang kau for only a small thing, kau rasa apa akan jadi?

apa pun, aku tak menyesal untuk keluarkan ayat itu dari mulut aku sendiri. dengan harapan mereka tu faham dan sedar diri for the sake apa yang kau kata. but then, diorang kata kau salah dan tak layak untuk kata macam tu. sebenarnya macamana nak kata supaya mereka tu sedar?

ok. apa kau rasa bila jadi macam ni? member kau buat something or function or whatever. then korang tak pergi atas alasan yang paling tak boleh diterima. walhal yang buat function tu is one of kawan baik kau? kau tak support kawan baik kau sendiri kan? then dengan selamba kau kata kau malas, nak pergi shopping la and nak pergi dating la. ya ya, aku tahu time tu semua orang sibuk. by then, kenapa kau tak support kawan baik kau sendiri? it's not fair la bagi aku. aku yang kategori 'tak disukai' oleh kawan rapat kau pula yang terpaksa datang untuk support sebab tak ada orang lagi yang nak datang. fair tak? tak kan?

aku sakit hati bila tahu kenapa korang yang 'bestfriend' dengan dia tu pula tak datang. yang dibenci ni juga terpaksa terhegeh hegeh nak pergi support kawan baik kau tu. betul, aku sangat rasa tak adil. kenapa mesti korang buat begitu? then bila aku kata aku tak puas hati kat korang, korang pulak kata kenapa aku yang terhegeh hegeh nak mempersoalkan. kau tahu kenapa? sebab aku tak puas hati. tak puas hati. kau faham tak?

kau tahu tak pasal benda je diorang dah tunjuk their true color. thank god, mungkin tuhan bagi ujian ni untuk aku supaya aku tahu siapa kawan siapa lawan. terpulang, apa nak jadi jadi lah.


they revealed their true color; i don't have to ask much more.

No comments: